Sönderstucken.

Precis kommit hem från barnmorskan. Vårt officiella inskrivningssamtal var idag. Ställde lite frågor om våra familjer, sjukdomar och liknande. 

Tog blodprov i armen, urinprov, klamydiatest (varför vet jag inte, men de testar allt) och blodvärde i fingret. Allt såg bra ut förutom jag haft super låga värden av D-vitamin. Har fått dubbla min dos så vi får se om det hjälpt. Kommer även få böja ta järn från v20 eftersom det ligger på gränsen till OK just nu. 

För övrigt var det mest information. Frågade ang utlandsresa vi planerat göra i v28-29 och det var fritt fram att åka så länge vi har en bra extraförsäkring samt godkännande från flygbolaget. Känns skönt! 



För övrigt har vi en hund här hemma som tappar sina mjölktänder och det är INTE kul för mig som HATAR tänder och blod. Kolla hennes ben liksom, och tanden på bordet. Fyfan. 

3 reaktioner på ”Sönderstucken.

  1. Härligt att allt verkade se bra ut & att utlandsresan var okej att åka iväg på! Mindre kul med låg d-vitamin men så skönt de kollar allt sånt även hos BM. Men visst tog du inga vitaminer alls ett tag? Så du kommer nog snart i balans hoppas jag. Järnet är väl lurigt för alla gravida så hoppas tabletterna funkar bra även där & att du får en bra graviditet. Så häftigt när det känns som det är så många opade som är gravida & får barn nu som jag följt, är nyfiken på hur den upplevelsen är & om det faktiskt skiljer sig så mycket från om man inte var det. Så kul att följa din resa, tack för du delar med dig av ditt liv! Kram

    Gilla

    1. Tack!!
      Precis, alla mina värden var bra förutom D. Så att inte ta tabletter har fungerat på mig. Nu är de ju striktare när jag har en bebis i magen, så har börjat ta alla vitaminer plus extra D. Järn VILL jag inte äta. Blir så jävla hård i magen och kan inte skita på typ 4 veckor!

      Va! Vilka är mer gravida? Vill gärna veta sån jag kan följa! 😀

      Gilla

  2. Jag taggade dig på några av de IG konton som jag följer, hoppas du kan se det.

    Jag fixar inte heller järntabletterna ska få infusion nu så hoppas få värden att bli bra igen. Skönt att din kropp funkar så bra utan tabletter 👌 jag vågar inte chansa 😄

    Gilla

Lämna en kommentar