Lugn fredag

Halvdag på jobbet idag. Lunch med mamma & sedan till Apoteket för att hämta ut mina vitaminer (efter min gbp-operation behöver jag äta tillskott resten av livet). 

När jag stod där sa hon att jag inte har några tabletter att hämta ut. Blev chockad för har aldrig behövt ringa läkaren för att ”uppdatera” mina vitaminer. Men tydligen har jag förflyttats från Lund, där jag opererade mig, till min hembys hälsoringen. Och tydligen kommer det inte automatiskt så måste krångla med att åka och träffa en läkare IGEN för några vitaminer. 

Dessutom har min barmnmorska berättat för mig att min järn-värde är precis på gränsen till mer tillskott. Jag vägrar järntabletter! Ursäkta, men blir så satans hård i magen av dessa så kunde inte skita på typ 4 veckor(!!). Äter hellre en hel lever varje morgon än att ta tabletterna igen. 

 
Esther har ingenting med inlägget att göra mer än att det saknas bilder på henne! Vår skatt. 

Resten av dagen har ägnats åt att vila ryggen och mig själv. Har dessutom försökt plocka undan allt skit som läggs överallt när man ät lat. Önskar jag var som min mamma och la tillbaka allt på sin plats när man använder klart saken. Men oftast lägger man den på köksbordet tills man knappt kan sitta där.. Hihi!  

Nu ska jag snart åka hem till mamma för att mysa med henne & äta mat. Ska kika på finalen av Lets Dance eftersom min sambo inte alls är intresserad av det. Tills dess ligger jag och kikar på magen som buktar ut av bebis som sparkar som en tok! En riktig vilding är han! 

Lämna en kommentar