Barnmorska och röda hund.

Barnmorskan idag gick galant! Fick höra lillemans hjärta för första gången också! När han väl ville ligga still dvs, vilket han inte alls är intresserad av att göra. Har ett SF-mått på 23cm, vilket var normalt. Sa åt henne att jag är orolig för hon ska mäta min mage pga min viktnedgång och har fotfarande en bilring – hon skrattade åt mig och sa att det ska vara MYCKET fett för att inte kunna mäta. 

Måste börja sluta oroa mig ang mått och vikten. Tycker dock det är dåligt gjort av min bm att väga mig med skor och alla kläder på (kan ju ta av min de som går att ta av sig) och räknar bara bort 0,4 kg! Mina kläder och skor väger ju MINST 1 kg. Så går efter vad min våg är: +5kilo. Enligt min bm ska man ha gått upp mellan 5-8 kilo denna veckan, så är nöjd. En viktuppgång på 12 kilo är normalt under en graviditet. 

Ska denna veckan köra stenhårt med frukter, grönsaker och fisk! Har blivit lite mycket dillchips och glass den senaste tiden, hihi! 

  
Har bra värden och järnet ligger fortfarande bra till min förvåning. Måste egentligen börja ta järntabletter – men jag vägrar ! Blir sö himla hård i magen av dessa, och det behöver jag verkligen inte mer av, hihi. Därför ska jag testa blutsaft. Vi får se om det hjälper och jag slipper tabletterna. Fick reda på att jag inte är immun mot röda hund, tydligen trots vaccin! Så alla med röda hund får stay away from me! 

Nu längtar vi så extremt mycket efter att mysa med bebis! Gör varje kväll en runda med kriddan och vagnen i huset! SOM jag längtar efter mysiga höstpromenader med hunden och barnvagnen. Åh!  

Lämna en kommentar